torsdag 18 april 2013

Makeover och ond tå

Frågar man min mor, små flickornas mormor, vad som är det värsta med att ha sina barnbarn, kan jag garantera, att hon svarar:

- Att de sväljer för stora bitar och sätter i halsen.

Det är hennes skräck!
Det räcker med att ett av barnen hostar till lite under en måltid och mormor är redo att fly ut genom ytterdörren i panik och skrika efter grannar.
Nästan.
Men.
Igår fick Fabriksfrun också panik.
Minsting sitter redo i sin stol för att äta mellis och jag står i köket och ska hälla upp kaffe.
Hör hur hon sväljer fel och börjar hosta, sån där konstig, tyst, långt-inne-hosta som man får när man verkligen sätter i halsen.
Panik.
Kaffet släpps och jag rusar ut till skrutt, och får sladd på vägen så jag sparkar till dörrposten.
AAAJJJJJJ!!
Ingen liten spark.
Lilltån svullnar, och hela benet värker.
Minsting blir så chockad och rädd så hon börjar gråta istället.
Ingen bit i halsen, SKÖNT

Klantig, hetsig, jaaa...vad ska man kalla det?
Haltande Fabriksfru idag, med en riktigt ond tå.

Mellan tokigheterna håller jag på med en liten makeover på gamla korgmöbler :)


Bort med dyna


Jo, det finns nog hopp..

..Lite färg och nya kuddar blir det nog fint!


Men idag bjuder vädret på spöregn.
Det blir innelek.
Ska iväg och hämta en kompis till mellan tjejen.
Men inte i high heels, oo nej!
I "foppatofflor"
Stackars tå.
Stackar mig...

Kram Självömkande Fabriksfru

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj... =( Men tur att det gick bra för Minstingen iaf!

    Ska bli spännande att se resultatet av Makeover:n sen! =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad det blir med lite färg:) Har också några projekt som jag vill hinna med bara jag blir av med alla flyttkartonger som står överallt i huset.. Nu ska jag inte flytta på ett bra tag(?).. :)

    SvaraRadera