söndag 28 april 2013

Svag!

Jo, men det är nog bara att konstatera.
Att man är svag.
Kroppsligt i alla fall :)
Ont överallt efter konkande på stenar och grävande i jorden.

Vårat gamla hus, har en gammal tillhörande trädgård.
När vi flyttade in för ca ett år sedan, var trädgården väldigt lummig.
Vi har tagit ner mycket.
Inte för att vi inte gillade lummigheten, utan för att mycket utav "växtligheten" var i dåligt skick.

Så.

När jag nu fick för mig att göra en rabatt på husets framsida så var ju tanken att jag skulle köpa lite nya fina blommor, så blomfrön, samt plantera ner den söta salixen jag köpte för ett tag sen.

Men.

Så fort jag började gräva insåg jag att det fanns massor av olika lökar, (och annat som så ut att bli något) som var på väg upp.
I det stora hela så blev det bara lite ommöblering i den nu "nya" rabatten.
Förutom salixen så finns där alltså inget nytt.
Jo, blomfröna, men dom syns ju inte :)

Bildkavalkaden som var utlovad...
Jo...det här är det som blev :)


En hel del stenar innan
När dessa var borta..




Kunde grävningen börja. Först ner med salix.



Sedan uppgrävning av fynd :) Undrar vad detta kan vara?!
 

Eller det här?? Svårt att se någonting överhuvudtaget :)
 
Ja, just nu ser det inte mycket ut för världen men om ett tag(förhoppningsvis)
 
På husets baksida har vi ett utekök.
Det fick sig en avslipning och lite olja.
 
Förhoppningsvis kommer det en rörmokare i dagarna och kopplar in en blandare också ;)
 
För att sammanfatta helgen så har det varit en riktig ute helg.
Skönt!
Den avslutas med en film; Hypnotisören
 
Ha en bra vecka!
 
Kram Fabriksfrun


1 kommentar:

  1. Härligt Helene! Så kul att läsa!
    Ja, hoppas rörmokaren dyker upp ;-)

    SvaraRadera