onsdag 2 oktober 2013

Det är mycket nu...

Men Hej och Hallå?!
 
Finns det någon kvar?
Tråkigt värre med en blogg som aldrig uppdateras.
 
Alltså.
 
Det är liiiite mycket nu.
 
Livet är ju så, ibland mer och ibland mindre.
 
Så.
 
Mer just nu, och här har ni kort och gott varför :)
 
Endast 17 år gammal, blev jag mamma.
Mamma till en liten flicka, den första av de underbara tre.
 
Detta innebar att jag slutade gymnasiet efter ett år.
Tanken var att jag skulle börja gymnasiet igen då denna lilla trollunge ,var så pass, att hon kunde börja dagis.
 
Men.
 
Kontakten med mina jämnåriga minskade, intressena spretade åt olika håll.
Mina, åt att ägna mig, åt det som blivit det viktigaste i livet, min trollunge.
Deras åt skola, killar och den kommande 18-årsdagen med utekvällar.
 
Så.
 
Att börja gymnasiet med ett gäng yngre än mina jämnåriga, kändes inte lockande.
 
Så.
 
Jag började jobba som tim-vikarie, inom kommunens äldreomsorg, samma vecka som jag fyllde 18 år.
Ung mamma, Ung pappa med deras lilla bebis fick en egen lägenhet och allt fungerade bra.
 
Och.
 
Året jag fyllde 20 år läste jag till Undersköterska på Vuxenutbildningen och fick, inte långt därefter, en fast tjänst i Kommunen.
 
Nu.
 
Jaaa...nu har det gått tio år.
Vill mer.
Måste mer.
För några veckor sedan, träffade jag en studievägledare.
Tog tag i något som jag länge har velat.
 
Jag börjar lite smått, en kurs under hösten.
Heltid till våren!
 
Men som det är nu:
 
Jobba
+
Plugga
+
Familj
=
En kombo som kräver varje minut av ens vakna tid!
 
Så.
 
Ikväll mys, med två skrivuppsatser och tända ljus.
 
 
 
HEJJA HEJJA MIG!
 
Trollungen?
 
 
 
Hon blir 11 år om en månad!
Huuujedamig!!
 
Många kramar Fabriksfrun!
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Heja heja heja! Jag blev visserligen mamma senare än du men blev inte riktigt färdig med plugget.. så här är det samma visa jobba+plugga+familjen. . Inte mycket tid till annat då inte;) Blir nyfiken. Vad ska du bli när du blir stor? :)

    SvaraRadera