måndag 11 mars 2013

Ingenting är omöjligt



När man står vid ett vägskäl är det ju viktigt att lita på sig själv, på sina närmaste och våga chansa.
Mitt mål kan kännas stort som ett berg för mig, men, som den minsta kullen för någon annan.
När man väl bestämmer sig, gäller det att kämpa mot sitt mål, fast att motgångarna är många.
För när man väl är framme, var det värt varje sekund.
Visst är det så, att ingenting är omöjligt?!

Fundersam Fabriksfru :)

Idag är det sjukstuga hos oss.
Det började med mellantjejen inatt och den minsta tog över på eftermiddagen.
Hoppas det går över fort då det vankas 2 års kalas på Söndag för husets minsting.
När man blir 2 år är det väl också dags att byta från spjälsäng till vanlig säng (och även börja sova själv i den) :)
Eller dags och dags men mor i huset är lite sugen på det :)
Så det var liiiite vemod i kroppen, när jag idag fotograferade spjälsängen till en annons på blocket.
Nu ska den säljas!



Eller...inte nu...men kanske imorgon, då annonsen kommer ut :)
Nu, kallar sängen, för uj vad trött man blir av att "vabba"

Kram Fabriksfrun!

Dagens kom-i-håg:  INGENTING ÄR OMÖJLIGT!



1 kommentar:

  1. Hej hej fina Helen!
    vad är det för vägsjäl du står i?
    Jag gissar att det är något med jobb...;)
    Ibland kan man behöva våga ta klivet...

    Å så söt säng.. jag minns att jag också kände sådär...både vemod och förväntan...å lilla hon kände några dunsar då hon trillade ur sängen...skratt...hihi...vi fick lägga en madrass o kuddar nedanför i början..;)
    Va mysigt med 2-års kalas..å vilken fin tavla du visar... från Nice va??...;)
    Nix nu plingar micron..dags att hämta det man ska äta på lunchen..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera