fredag 1 februari 2013

Att ha gjort ett fynd!






Fredag igen. Härligt!
Jag måste ju bara visa min lampa som jag fyndade för ca. ett år sen.
Den kallas för Romarebäckslampan här hemma :)
Anledningen till det, är att den kommer från en skola som heter Romarebäcken.
Min dotter gick på den skolan innan vi flyttade till Fabriksgatan.
När hon slutade tredje klass anordnades ett loppis (för att samla in pengar till en skolresa)
Vi var några av dom första på plats, och så fort portarna öppnades fick jag syn på denna snygging.
Jag "roffade" åt mig den på en gång, och frågade om priset.....
Till min STORA förvåning och....glädje, får jag till svar:
- Mmja....10 kr?? 
Eh...vad svarar man??
- Nae...lite för dyrt...
NEJ! Inte jag iallafall!
10 kr för en super läcker lampa, som för den delen hade en härlig bakgrund; den var specialbeställd till skolan när den startades på 70-talet.
Tack och bock, Fabriksfru SUPER nöjd!

Kram Fabriksfrun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar