tisdag 26 februari 2013

Hjärnkaos och rastlöshet

Tisdag idag, vilket betyder ledig dag på Fabriksgatan.
En ledig dag....
Då ska man väl kunna njuta av ledigheten och bara vara...
Nja, så är det inte riktigt här..
Hjärnkaos och rastlöshet. Delux!
Har så mycket som måste bli gjort och så mycket som jag vill göra.
Därav hjärnkaos!
Rastlösheten är jag född med, det måste hända något (helst) hela tiden.
Så idag blev det ommöblering här hemma...




...och dammsugning av soffor :)

MEN, det går ju inte att bara flytta på soffor och bord utan då måste ju även tavlor,lampor och annat också byta plats, och då träder veligheten fram.
För det ska gudarna veta, Velig är Fabriksfruns förnamn!

Ska man byta plats på allt det där och göra nya hål i väggarna och sen ångra sig?!?!
Ojoj, vilka "problem" man kan ha :)

Till något annat(gör ett inlägg ikväll om resultatet på ommöbleringen)
I helgen när jag jobbade fick jag syn på en jätte söt jordglob i skyltfönstret på ett loppis.





 35 kronor kostade den här lilla fina globen :)

Nepp! Dags att göra MÅSTEN!

Kram Velig Fabriksfru Rastlös! 






2 kommentarer:

  1. Supersnyggt möblerat!

    SvaraRadera
  2. Hej fina du!
    Oooj..jag blir alldeles matt bara av att tänka på ommöblering just nu tror jag..;) Men roligt är det. Ni har det så himla fint! Men duuuuuuuuuuuu hur söt är inte den där lilla sötlöken då??? Hihi...vilken liten buse..;) Vår kajsa tog en spritpenna och dekorerade en stor fin duk då hon var liten... Nytapetserdae väggar fick en omgång av blyerts..(som tur var)
    va gulligt du skriver om min blogg...jag blir en smula generad... tack!
    kram o ha en mysig onsdag!

    SvaraRadera