tisdag 19 februari 2013

I brasans sken



Favorit rummet på fabriksgatan måste ändå vara här, i vardagsrummet!
Här finns ingen tv, utan bara en härlig värmande kamin.
Framför den kan man sitta och njuta  i timmar.
Fick frågan idag om vi sitter mycket i detta rum, och vid närmare eftertanke så är nog det här det rum som Fabriksfrun ägnar sin mesta tid i.
I alla fall under kvällarna, när det är lugnt, och små kottar sover :)







Till och med dom gamla stolsbenen till ljusstakar har placerat sig i fönstret i vardagsrummet.
Där verkar dom vilja stanna :)






Jo då, så är det!
Nu kallar diskmaskinen, ren disk-ut, smutsig-in!


Kram Fabriksfrun

Förresten! Var det någon som undra över trappen?:) Jomensåatte...snabbast i stan? Ne ,inte Fabriksfrun inte!

4 kommentarer:

  1. Älskar kudden med korren! Jag ska ta och införskaffa mig en sådan nån dag här snart ...
    Vill oxå ha brasa.. men får nöjda mig med den som ska sitta i köket.. nån gång ;)

    SvaraRadera
  2. Aa...det måste du göra lille S! En korre är du värd!:)

    SvaraRadera
  3. Det tar tid att måla trappa.. Ett evighetsprojekt! Fint ni har det hemma! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. VERKLIGEN! Vilken lycka den dagen jag drar mitt sista penseldrag på trappan :) Kram!

      Radera