söndag 10 februari 2013

Det jobbiga...







...projektet som jag skrev om i fredags...
Japp.
En rosa skurhink fylld med vatten och diskmedel...
Det är så det börjar...
Skrubba och tvätta.
Egentligen är väl inte det momentet så jobbigt utan det här:









Den här ofärdiga trappan.
Den måste bli färdig NU!
Helst förra sommaren.
Jag började måla innan vi flyttade in.
Men med sommar ute och semestern som kom med stormsteg kändes det som att trappen kunde vänta till det blev höst..
...och..ja...det blev både höst och vinter :)


Jag och minsta dottern satt och tittade på Emil i Lönneberga imorse.
Där säger Drängen Alfred (om att arbeta):
-Det är så förjordat efterhängset för en bonddräng. Det tar aldrig slut!

Ja, det är precis på jag känner för trappen:
-Den är så förjordat efterhängsen!

Men nu är jag igång och målar igen.
Nu ska den bli färdig!!

Kram Fabriksfrun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar