onsdag 6 februari 2013

Växthusfix


En sommarbild på växthuset, konstigt nog också den enda.
Tror inte ens att det är jag som tagit bilden, utan min äldsta dotter som antagligen sprungit runt och fotat :)

En vinterbild.
Inte så spännande.





Det blev mycket gurka och tomater.
Men också paprika och chili.




Den första skörden :)

Förra sommaren köpte vi färdiga plantor.
I år ska jag försöka att så frön och förhoppningsvis få fina "egna" plantor att sätta ute i växthuset.
MEN, Fabriksfrun är icke så kunnig inom det här området och behöver läsa på lite...eller mycket!
MEN, roligt är det!
Ett påtvingat intresse..eftersom vi aldrig hade köpt ett växthus i vanliga fall.
Nu när det redan fanns, när vi köpte huset, så blev det ju ett påtvingat intresse, ett intresse som vi behåller :)

Kram Fabriksfrun!






1 kommentar:

  1. Chili kan sås i februari! Här har du en till som längtar efter att få gräva i jorden. Är inte heller så kunnig men min pappa är;) så jag här sått chili och basilika.. Blir spännande att se om det blir ngt.
    Skulle så gärna vilja ha ett växthus! Era lyckostar:)

    SvaraRadera